Kontakt oss via reklamasjonsskjemaet du finner her eller under "Kontakt oss" på våre kundeservicesider. Legg ved 2-4 bilder av skaden og eventuelt skadet emballasje, gjerne tatt fra ulike vinkler. Beskriv feilen så detaljert som mulig, når du oppdaget den og hvordan den oppsto (hvis du vet dette). Hvis din større/tyngre vare din ble levert med synlig transportskade, les mer her: Hva gjør jeg om varen min er transportskadet?
Kundeservice vil deretter komme tilbake til deg så snart som mulig med forslag til løsning basert på hva som er galt med varen. Mulige løsninger kan være prisavslag, at du sender tilbake varen til oss, bytte av del av vare/hele varen eller i enkelttilfeller reparasjon. Vi anbefaler deg å vente med å returnere varen til vi har kommet tilbake til deg.
Hvis du ønsker å returnere varen direkte uten å kontakte oss, følger du returinstruksjonene. Disse kan variere avhengig av hvilken type vare/bestilling det gjelder. I noen tilfeller finner du returinstruksjonene på følgeseddelen i pakken. For enkelte varer følger det imidlertid ikke med noen følgeseddel. I stedet mottar du en e-post etter at du har fått leveransen, og i denne e-posten finner du en lenke til vår returside på nett. Hvis du mangler følgeseddel og heller ikke finner e-posten med returlenken, kan du også logge inn på Mine sider/Mine bestillinger for å opprette din retur. Husk å oppgi at varen er skadet slik at reklamasjonen ikke forveksles med en vanlig retur.
Merk at du selv må bære varen ut til bakkeplan/tomtegrense ved henting, transportøren henter ikke varen inne i hjemmet ditt. Ta vare på innleveringskvitteringen du får fra hentestedet/transportøren til du har mottatt bekreftelse fra oss på at reklamasjonen er ferdigbehandlet. Normalt tar det ca. 2 uker fra du sendte varen i retur, men i forbindelse med høytider og høysesong kan det ta litt lengre tid.
Les mer om reglene for reklamasjon her: Hva gjelder hvis jeg ønsker å reklamere en vare?