Hvordan gjør jeg en retur?

Hos oss har du 30 dagers returrett (enkelte unntak gjelder, se våre Generelle vilkår). Noen leveranser inkluderer en følgeseddel med returinstruksjoner og en returetikett, men ikke alle. Du vil imidlertid alltid motta en e-post med en lenke til retursiden vår etter at du har mottatt leveransen din. Klikk på lenken og registrer returen din enkelt. Følg instruksjonene på nettet eller på følgeseddelen for å se hvordan du sender returen tilbake til oss. Instruksjonene vil variere avhengig av varetype og hvilken transportør som håndterer returen.

En retur trenger en returetikett som festes utenpå pakken. I mange tilfeller følger denne med i leveransen, men i noen tilfeller opprettes den i stedet hos ditt utleveringssted/transportør når du leverer inn returen. Dette fremgår i så fall av returinstruksjonene.

Finner du ikke e-posten med retur­lenken, og hvis pakken din også mangler returinstruksjoner, kan du alltid gå til vår returside ved å logge inn på Mine sider/Mine bestillinger og opprette returen der.

Husk å ta vare på kvitteringen du får ved innlevering hos utleveringsstedet/transportøren til du har mottatt en bekreftelse på at returen din er ferdigbehandlet hos oss. Dette tar vanligvis ca. 2 uker etter innlevering. Når returen din er behandlet, mottar du en e-post som bekrefter at den er ferdig, samt informasjon om hvordan tilbakebetalingen skjer.

Pakke levert med PostNord, Helthjem eller Posten/Bring
Følg returinstruksjonene. Lever pakken din til valgfritt PostNord-ombud eller PostNord pakkeboks.

Varer med større vekt eller volum
Følg returinstruksjonene. Ved retur av varer med større vekt eller volum som har blitt levert til tomtegrensen trenger du å kontakte oss slik at vi får bestilt en returhenting for deg av PostNord. Du må være hjemme for returhentingen som skjer på hverdager mellom klokken 08.00 -16.00. Ingen spesifikk tidspunkt blir avtalt. Merk at du selv må bære varen ut til bakkeplan/tomtegrense ved henting, transportøren henter ikke varen inne i hjemmet ditt. Bestill returhenting ved å fylle ut skjemaet du finner på ellos.no/pickup. Hvis returen din er en reklamasjon, ikke bestill returhenting via lenken ovenfor. Kontakt i stedet kundeservice via vårt reklamasjonsskjema som du finner her, så kommer vi tilbake til deg angående reklamasjonen din.


Les mer på: Hva gjelder hvis jeg ønsker å returnere en vare?
Hva gjør jeg om jeg savner returseddel eller returetikett?
Hva koster returen?
Kan jeg returnere varer fra forskjellige bestillinger i samme pakke?